سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 16163
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


درمان افسردگی حاملگی

جمعه, 22 دی 1396، 07:20 ب.ظ

درمان افسردگی حاملگی

درمان افسردگی حاملگی : درمان افسردگی حاملگی و روش های آن از مسائل مهم در دوران بارداری و بعد از زایمان می باشد. ابتلا به بیماری افسردگی می تواند در مرحله های مختلف زندگی شکل بگیرد اما افسردگی در دوران بارداری و بعد از زایمان بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان می دهد و برای حل این مشکل بهترین راه این است که با یک مشاوره روانشناسی صحبت کنید و راه کار های مناسب  را برای این مشکل دریافت کنید.

اگر خانمی قبل از بارداری بیماری افسردگی داشته باشد باید قبل از اقدام به بارداری آن را درمان کند، زیرا در دوران بارداری هورمون ها تغییر می کند و اگر افسردگی درمان نشده باشد، می تواند به جنین آسیب بزند. از همه مهم تر دوران بعد از بارداری می باشد که با کم شدن هورمون ها احتمال افسردگی مادر بالا می رود.

می توانید با یکی از اعضای خانواده، همسر و یا پزشک زنان و زایمان خود صحبت کنید و از آن ها کمک و راهنمایی بگیرید. درمان افسردگی حاملگی می تواند با عضو شدن در گروه های درمان افسرگی، شرکت کردن در جلسه های مشاوره روان درمانی، مصرف دارو و نور درمانی رفع شود.

مشاوره برای درمان افسردگی حاملگی

علاوه بر درمان هایی که ذکر شد می توانید از روش های طبیعی برای درمان افسردگی حاملگی استفاده کنید. یکی از روش های طبیعی درمان افسرگی حاملگی، انجام دادن تمرینات ورزشی می باشد.

انجام دادن تمرینات ورزشی کمک زیادی به جلوگیری از غم و اندوه و گریه مادر در دوران بارداری و بعد از آن می کند، قرآن کریم در سوره مریم (س) به انجام تمرینات ورزشی اشاره کرده و حضرت مریم (س) را به این امر فراخوانده بود.

داشتن خواب کافی تا حد زیادی از بروز استرس های روزانه جلوگیری می کند و روشی مناسب و طبیعی در درمان افسردگی حاملگی می باشد.

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از خوردن موادی مثل: کافئین، مواد غذایی بدون پروتئین، کربوهیدرات های فرآوری شده و… که باعث استرس و اختلالات در جسم شما می شود پرهیز کنید.با موافقت پزشک خود می توانید طب سوزنی انجام دهید، طب سوزنی هم یکی از روش های درمان مشاوره افسردگی بعد از زایمان می باشد.

مصرف امگا3 تا حد زیادی به درمان افسردگی حاملگی کمک می کند، البته باید در مورد این مسائل با پزشک خود مشورت کنید.

برای ارتباط با مشاوره روانشناسی تلفنی فقط از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید.



کپی برداری از سایت http://malimgroup.com






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ